marți, 19 februarie 2013

A inceput antrenamentul. Saptamana 1, Ziua 1 - Jogging

Azi am fost sa alerg. Am fost in picioare la ora 7, gratie surorii mele care m-a sunat sa ma trezeasca. Doar faptul ca nu am mai stat in pat "5 minute" pana la ora 8 ar fi fost din start o reusita, daca nu m-as fi culcat cu o seara inainte la ora 9 seara, cu speranta ca am sa ma trezesc dupa 2 ore ca sa lucrez (printre altele sunt si copywriter freelancer). Lucru care bineinteles, nu s-a mai intamplat.

Deci dupa 10 ore de somn m-am trezit oarecum odihnita, gata sa incep antrenamentul. Mi-a luat 20 de minute sa imi gasesc hainele, cheile, telefonul, castile. Nu mai zic ca inca nu am adidasi si am alergat in conversi. Sunt un echivalent al pantofarului de la munte, stiu, dar abia sambata ajung in Decathlon si nu vroiam sa mai aman pentru ca sunt contra-cronometru. Intr-o saptamana banuiesc/sper ca nu imi f*^ coloana, genunchii sau ce se mai strica la impactul cu cimentul.

Asa ca mi-am inceput prima zi de antrenament. Eu sunt un research freak si inainte sa ma apuc de orice, citesc cateva ore despre subiect. Mi se pare si o metoda foarte buna de procrastinare. Asa am ajuns sa stiu cum se ingrijesc dogii germani, care sunt cele mai bune trasee daca esti turist in Bucuresti (ma gandeam la un moment dat sa ma fac ghid turistic), ce persoanlitate au papagalii Micul Alexandru, ce este Joomla si multe altele, care fie mi-au folosit, fie au ramas proiecte abandonate inca dinainte sa inceapa.

Asa ca am citit destul de mult despre alergat si am gasit un program de 10 saptamani, in urma caruia  ajungi sa alerg 5 kilometri. Programul l-am luat de aici si e in felul urmator:

SAPTAMANA 1 (3 sedinte)
Cinci minute warmup, apoi alternati 60 secunde de jogging cu 90 secunde de mers ce vor insuma un total de 20 minute, la final cinci minute cool down.

SAPTAMANA 2 (3 sedinte)
Cinci minute warmup, apoi alternati 90 secunde de jogging cu 120 secunde de mers ce vor insuma un total de 20 minute, la final cinci minute cool down.

SAPTAMANA 3 (3 sedinte)
Cinci minute warmup, apoi repetati de doua ori secventa: jog 90 secunde/mers 90 secunde/jog 3 minute/mers 3 minute, la final cinci minute cool down.

SAPTAMANA 4 (3 sedinte)
Cinci minute warmup, apoi jog 3 minute/mers 90 sec/jog 5 minute/mers 2,5 min/jog 3 min/mers 90 sec/jog 5 min, la final cinci minute cool down.

SAPTAMANA 5 (3 sedinte) - ATENTIE, aici difera programul pe zile, e saptamana in care incepeti sa simtiti ca alergati :)
Ziua 1: Cinci minute warmup, apoi jog 5 min/mers 3 min/jog 5 min/mers 3 min/jog 5 min, la final cinci minute cool down.
Ziua 2: Cinci minute warmup, apoi jog 8 min/mers 5 min/jog 8 min, la final cinci minute cool down.
Ziua 3: Cinci minute warmup, apoi jog 20 minute (in jur de 3 km) fara pauza, la final cinci minute cool down.

SAPTAMANA 6 (3 sedinte)
Ziua 1: Cinci minute warmup, apoi jog 5 min/mers 3 min/jog 8 min/mers 3 min/jog 5 min, la final cinci minute cool down.
Ziua 2: Cinci minute warmup, apoi jog 10 min/mers 3 min/jog 10 min, la final cinci minute cool down.
Ziua 3: Cinci minute warmup, apoi jog 25 minute (aproape 4 km) fara pauza, la final cinci minute cool down.

SAPTAMANA 7 (3 sedinte)
Cinci minute warmup, apoi jog 25 minute (aproape 4 km) fara pauza, la final cinci minute cool down.

SAPTAMANA 8 (3 sedinte)
Cinci minute warmup, apoi jog 28 minute (4,5 km si ceva) fara pauza, la final cinci minute cool down.

SAPTAMANA 9 (3 sedinte) - FELICITARI, O SA ALERGATI 5 KM!
Cinci minute warmup, apoi jog 30 minute (in jur de 5 km) fara pauza, la final cinci minute cool down.

Ideea mea este sa termin acest program, pentru ca ulterior sa incep alt program de antrenament pentru triathlon. Dar ca sa pot sa il incep pe asta, trebuie sa pot sa alerg 5 kilometri, sa inot 500 de metri si sa merg o ora cu bicicleta, fara oprire. De unde inteleg eu ca daca am nevoie de 10 saptamani sa ajung la 5 kilometri, tot de atat o sa am nevoie ca sa inot 500 de metri (asta dupa ce invat).

Abia dupa 10 martie o sa merg la bazin, asa ca pana atunci incep antrenamentul pentru alergat.

Pana atunci, RunBaby.

In Iancului unde stau eu nu e niciun parc pe aproape. Asa ca la 7:25 am iesit din scara, am dat drumul la aplicatia GPS Motion X de pe telefon (da, abia asteptam sa vad ce distanta o sa parcurg), mi-am pus castile in urechi, mi-am dat drumul la cronometru si m-am indreptat spre Obor, unde e un parculet foarte mic.

E destul de complicat sa scoti tot timpul telefonul sa vezi cat mai ai din alergat/mers si se pare ca o sa ma chinui in felul asta pana in saptamana 7. Probabil ca o sa investesc intr-un ceas cu cronometru care cred ca ar fi ceva mai practic, dar mai astept sa fiu sigura ca ma tin de toata afacerea asta.

Am ajuns la Obor, dar parcul e prea mic, am dat doua ture dar mai mult m-am chinuit, asa ca am iesit si m-am dus pe strazi si stradute. Nimic remarcabil, traseul nu a fost ok pentru ca erau multe strazi de trecut, caini, masini parcate pe trotuar. Joi o sa incerc alt drum.

In final am facut 8 reprize de 60 sec alergat / 90 de secunde mers si m-am oprit. Nu eram obosita, desi mai mi-am pierdut rasuflarea pe parcurs.

Mi-am oprit GPS Motion-ul inainte sa ajung acasa, adica inainte sa termin si cele 5 minute de cool down, dar eram nerabdatoare sa vad cum m-am descurcat. Am facut 3,3 kilometri in 26 de minute. Deci pe final, probabil ca au fost 3,5 km in 30 de minute. Nu comentam asupra performantei, suntem abia la inceput.





3 comentarii: